Terug in Nederland - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Anne-Fleur Filemon - WaarBenJij.nu Terug in Nederland - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Anne-Fleur Filemon - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland

Blijf op de hoogte en volg Anne-Fleur

25 Augustus 2015 | Nederland, Leiden

Lieve allemaal,

Terwijl ik nog druk bezig ben met verwerken van een prachtige reis door een waanzinnig land ga ik nu voor dit jaar toch mijn laatste blog schrijven.

Ik geniet nog elke dag van mijn foto's, verhalen, ervaringen. Het is een land waar ik zeker ga terugkomen.

Ik had jullie nog een lijstje favorieten beloofd:

* Meest luxe hotelkamer
Kibboets

* Favoriete ontbijt
Tel Aviv & Akko

* Favoriete kwark
Klooster (Haifa)

* Favoriete hotel
Tel Aviv

* Mooiste hotellobby
Tiberias (Dona Gracia Hotel)

* Bijzondere energie
Heilige grafkerk 's avonds

* Bijzondere slaapplek
Klooster

* Lekkerste falafel
Nazareth

* Lekkerste shoarma
Jeruzalem

* Meest intensieve dag
Jeruzalem (2x gids)

* Lekkerste diner
Yafo mezes

* Favoriete tripje
Safed en de klaagmuur

* Mooiste zonsondergang
Kibboets

* Mooiste kerk
Herdersvelden in Bethlehem

* Bijzondere religieuze plek
Baha'i tempel & Rotskoepel

* Gezelligste restaurant
Suzanna - Neve Tzedek

* Minst toeristische stad
Akko

* Mooiste watervallen
Ein Gedi

* Mooiste opgravingen
Caesarea

* Mooiste natuur
Banias Nature Reserve
Dadelbomen

Het bijzonder relaxte leven in Tel Aviv mis ik echt. 'Mijn' hotel uitlopen voor een relaxt momentje op het strand, een lekker broodje uitzoeken op Carmel Market. Aan de kustlijn met palmbomen en wolkenkrabbers ben ik nog lang niet gewend. Het diaspora museum, de haven en het onafhankelijkheidsmuseum staan nog hoog op mijn 'Tel Aviv lijstje'. Lieve Daan ik begrijp echt dat jij hier wil wonen!

Als ik terugkom hoop ik vanuit Tel Aviv dagtochten te kunnen maken naar Haifa en Akko omdat ik hier voor mijn gevoel te kort ben geweest.

Na een paar dagen Tel Aviv dan heel graag nog een paar dagen naar Jeruzalem. Drie dagen was genoeg om wandelend de oude stad en de stad van David te ontdekken. De nieuwe stad en de ongetwijfeld indrukwekkende musea, waaronder Yad Vashem, wil ik graag nog bekijken.

Dit jaar was ik op reis door Israel en dat heeft me enorm veel opgeleverd. Een volgende keer kom ik voor vakantie. Mijn eigen tempo en veel tijd voor ontspanning.

Ik vind het ontzettend bijzonder om te merken hoeveel jullie ook allemaal hebben meegelezen en gekeken. Meer dan 1200 keer bekeken jullie mijn blog! Vaak kreeg ik als reacties dat jullie het gevoel hadden dat jullie met me hebben meegereisd. Mijn voornaamste doel was dat ik zelf goed kan navertellen wat ik wanneer heb gedaan. Dat ik jullie daarin heb kunnen meenemen, vind ik een groot compliment. Vanavond vond ik een filmpje waarin zoveel zit wat ik ook heb gezien en ervaren dat ik hem jullie niet wil onthouden. Echt de moeite waard!

https://youtu.be/qeVvuph2WAQ ( Israel )

Lieve allemaal, geef alsjeblieft een gil als je volgend jaar met me op vakantie wil naar dit waanzinnige land.

Liefs, Anne-Fleur

Voor de geïnteresseerden die ook nog het een en ander over Palestina willen zien:
https://youtu.be/PLNkP7nJ4hg?list=PL1OajwstW05GTVkk609CBUy-AMuVnLSgR

  • 25 Augustus 2015 - 21:25

    Chrissy:

    Wat een leuk stuk geschreven weer! Het is absoluut zo dat je me hebt meegenomen in je reis. Bijzonder als je zo kan vertellen.

    Zolang jij niet gaat verhuizen mag je met al je liefde doorgaan met je mooie verhalen hihi <3 Thnx topper..

    Liefs..

  • 25 Augustus 2015 - 22:05

    Alewien:

    Lieve Anne-Fleur

    Gedurende jouw reis heeft het lezen van jouw blog onderdeel uitgemaakt van ook mijn vakantie. Eric en ik zaten vaak buiten !! jouw verhaal te lezen zo rond 22.00 uur.
    Door het schrijven heb je nu de informatie op een rijtje handig voor het maken van het totale reisverslag.
    Zie het als deel 1, waar een deel 2 ooit aan toegevoegd zal worden. Want dat je teruggaat is zo goed als zeker., denk ik zomaar... Op een iets andere wijze.waarschijnlijk met meer rust -en ontspanningsmomenten.

    Dit was zomer 2015
    verwachtingsvol op naar de volgende reis.

    Lieve groet
    Alewien

  • 26 Augustus 2015 - 12:18

    Karin:

    Lieve Anne-Fleur
    Zoals ik al vaker heb geschreven vind ik het mooi hoe je jouw belevingen kunt vertellen zodat ik echt het gevoel had dat vlindertje op je schouder te zijn. Een mooie reis, mooie herinneringen en niemand neemt je dat meer af. Blijf terugkijken en genieten. Ik zou zeggen op naar de volgende mooie belevenissen.

    Liefs karin en Jan

  • 26 Augustus 2015 - 13:34

    Miranda:

    Ha Fleur,

    Toevallig kwam ik op je blog terecht. Ik ga zo eerst eens alle verhalen lezen, ben heel benieuwd naar jouw indrukken! Tot snel!

    Groetjes,
    Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-Fleur

Actief sinds 16 Juli 2015
Verslag gelezen: 905
Totaal aantal bezoekers 18822

Voorgaande reizen:

23 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

La Palma

01 Augustus 2015 - 14 Augustus 2015

14 dagen Israel

Landen bezocht: