Wij zijn op La Palma! - Reisverslag uit Los Cancajos, Spanje van Anne-Fleur Filemon - WaarBenJij.nu Wij zijn op La Palma! - Reisverslag uit Los Cancajos, Spanje van Anne-Fleur Filemon - WaarBenJij.nu

Wij zijn op La Palma!

Door: Anne-Fleur

Blijf op de hoogte en volg Anne-Fleur

23 Juli 2017 | Spanje, Los Cancajos

We boekten pas een kleine maand voor vertrek en toch kunnen we zeggen dat we er lang naar hebben uitgekeken. Vandaag zijn we vertrokken naar La Palma. De koffers zijn gepakt en zijn samen 37 kg dus we hebben netjes gepakt. Uiteraard zit het kaartje van Sportja in de koffer en onze Sportja shirtjes zodat we een leuke foto kunnen maken voor Sportja ergens bij een uitzichtpunt. Uiteraard is ook een selectie van de verjaardagsboeken ingepakt.

La Palma is dus de bestemming. Afgelopen weken hebben we veelvuldig moeten uitleggen waar het ligt en of we naar Mallorca of Tenerife gaan. Daar zijn namelijk plaatsen met de naam La Palma. Verrassend? Nee, want La Palma betekent ‘gewoon’ hoofdstad’ in het Spaans en verwijst ook uiteraard naar de hoeveelheid palmbomen in het gebied. Wij zijn vertrokken naar het groenste eiland van de Canarische Eilanden, met hoge bergen, groene dalen en zelfs watervallen. We kijken er naar uit om met onze huurauto (Volkswagen Polo) al deze mooie plekken op het eiland te gaan bezoeken.

First things, first: Eerst maar eens er heen vliegen. Dat begon al goed met wekkers die om 04.30 uur gaan. Veel te vroeg natuurlijk en met te weinig uurtjes slaap zijn we aan onze welverdiende vakantie begonnen. Om 05.00 uur stond taxi papa&mama voor de deur en dus waren we lekker snel op Schiphol. Daar wachtten ons lange rijen voor de bagage drop off en de security. Al dat wachten had het positieve gevolg dat we direct door kunnen lopen naar de gate. Met een klein beetje vertraging door een vliegtuigfile gaan we de lucht in.

De vlucht is best lang en saai. We zitten niet naast elkaar dus samen een filmpje kijken zit er niet in. We vermaken ons met wat lezen en wat dutten. Na een rustige vlucht gaat alles op de luchthaven van La Palma lekker snel. De koffers hebben we zo en de bus vertrekt ook na niet al te lang wachten. De transfer was maar 10 minuten naar Appartementos Los Cancajos. We zijn aangenaam verrast over ons tweekamerappartement met zeezicht (zie foto). Een redelijk grote woonkamer, voldoende kookgerei, prima badkamer en een grote slaapkamer. Uiteraard met twee aparte bedden ;-)

Los Cancajos kent nog geen massatoerisme. Zoveel is ons duidelijk geworden na de eerste dag. Veel restaurantjes zijn dicht op zondag en de supermarkt sluit al vroeg. Gelukkig zijn wij net op tijd voor een shopsessie. We halen water en wat basisdingen om eventueel thuis te koken. De Spar is maar klein (ook al noemen ze het de grote supermarkt) dus we gaan komende dagen op zoek naar een grotere Lidl. Na deze inkopen vertrekken we lekker richting het strand. Het waait enorm en dus hangt op veel gedeelten van het strand de rode vlag uit. Er wordt streng op toegezien dat je daar ook echt niet het water in gaat. Gelukkig vinden we een adembenemend mooi strandje met de gele vlag (zie foto). We kunnen dus wel het water in en genieten van hoge golven en veel vissen. We zwemmen, snorkelen, zonnen en lezen een paar uurtjes.
Dan is het alweer tijd om terug te gaan naar ons appartement. Het was een lange dag en eigenlijk willen we ook een beetje ontspannen. We hebben alleen echt geen zin om te koken en dus beginnen we onze eerste vakantiedag lekker in een restaurant. We vinden een gezellig restaurantje op 10 minuutjes wandelen. De ober wees ons op de specialiteiten van het eiland en een daarvan is geitenvlees. Heerlijk mals stoofvlees. (zie foto) Dat was een goed begin van vast nog meer culinaire hoogstandjes. Na een citroen, notenachtige lekkernij en rode wijn wandelen we terug.

Het leek een goed idee om nog even over de rotsen te klauteren en te genieten van de golven. Ja, er staat inderdaad ‘leek’. En dat genieten van de golven kunnen we ook wat letterlijk nemen. Na een leuk rondje rond (ehm tja…) een rots hoorde Bastiaan een doffe dreun en toen hij naar rechts keek, zag hij een witte waterzuil op ons afkomen. Kletsnat waren we. Hilarisch moment. Daarmee sluiten we de dag maar af ;-) Slaap Lekker!

• 25 Juli 2017 - 08:30

Eric:

Het is weer als vanouds. Heel leuk om te lezen waar jullie mee bezig zijn en hoe jullie de indrukken ervaren en bewaren.