Los Llanos en Tazacorte - Reisverslag uit Los Cancajos, Spanje van Anne-Fleur Filemon - WaarBenJij.nu Los Llanos en Tazacorte - Reisverslag uit Los Cancajos, Spanje van Anne-Fleur Filemon - WaarBenJij.nu

Los Llanos en Tazacorte

Door: Anne-Fleur

Blijf op de hoogte en volg Anne-Fleur

29 Juli 2017 | Spanje, Los Cancajos

Gister geen verhaal. Waarom? We deden weinig! Het was ontzettend warm. We twijfelden lang of we ondanks de warmte toch naar Los Llanos en Tazacorte moesten rijden. We deden het niet. We kozen voor nog een dag op het strand. De grote boom gaf heerlijk veel schaduw en her water verkoeling. Na een dag vol lezen en snorkelen reden we naar Santa Cruz voor het avondeten. Daar was het nu een stuk drukker dan toen we er van de week waren. Toch zijn veel "tips" gesloten. We begrijpen nog niet zo goed waarom. Heeft dit eiland eerder toeristen gehad, is het in een dipje beland en probeert het daar nu uit te komen? Of had dit eiland groots ingezet op meer toerisme en valt het toch tegen. De mensen hier spreken geen Engels dus vragen kunnen we het ze niet. Gelukkig vonden we van de week al een restaurantje vol locals en hoewel het rustig was toen wij binnenkwamen op het groene terras werd het later weer vol met mensen die het begin van het weekend inluiden. We werden niet teleurgesteld in het eten en in het ijsje als dessert. Ijs uiteraard alleen voor Bastiaan. We realiseren ons ook dat we allebei onrustig worden als we de twijfel laten toeslaan in onze plannen. Gelukkig kunnen we daar goed over praten en dus besloten we dat we vandaag het plan van gister gingen uitvoeren. We spraken af dat als het voor een van ons te warm oid was dat we in de auto zouden stappen en verkoeling zouden zoeken. Met dat vertrouwen vertrokken we vanmorgen alsnog richting het westen van het eiland. Dwars over en door het gebergte heen. Bij het exploreren van het eiland hoort wat ons betreft ook af en toe stoppen en kijken wat de omgeving ons brengt. Na een half uurtje reden we langs een national parc van een van de vulkanen hier. We liepen wat rond in het toeristisch centrum, maar een wandeling (ook al was hij maar 20 minuten) sloegen we even over. Er hingen waarschuwingen dat de gevoelstemperatuur zo'n 45 graden zou zijn. Iets te warm voor ons. We reden dus rustig verder naar Los Llanos. De tweede stad van het eiland. Weidser opgezet dan Santa Cruz wat ons betreft met brede straten en gezellige parkjes. Het is het einde van een feestweek hier dus voor de kinderen was er nog van alles te doen in de stad. De stad was veel levendiger dan dat we toe nu toe hebben gezien van Santa Cruz, maar al snel bleek; tot de siësta! Wij streken neer in een gezellig parkje waar we onze broodjes opaten. De hamburger was nog bevroren dus die bewaarden we tot de namiddag. Na deze lome lunch in het park dwaalden we wat door het kleine stadje. We troffen een archeologisch museum en de expositie en de airco trokken ons naar binnen. Best een leuk opgezet museum over het eiland, de flora en fauna en de vroegere bewoners. Bastiaan legt aan de hand van een skelet uit hoe je kunt beoordelen hoe oud deze persoon ongeveer geworden is. We keken dus ondermeer naar de schedel en de tanden. Interessant om een tijdje bij stil te staan. Veel meer heeft Los Llanos eigenlijk niet te bieden. We kopen nog een mooie hoed voor Bastiaan en nieuwe slippers voor Fleur. De "oude" zijn gesneuveld tijdens het golf-avontuur van eerder deze week. Onderweg naar de parkeergarage kijken we nog even naar een mini versie van "leiden culinair" oid en dan rijden we richting het strand. Onderweg stoppen we langs de kant van de weg om een kerkje te bekijken en even bij een bananenplantage te kijken. De reisleidster vertelde ons van de week dat je "gewoon" een banaan mag plukken, maar erg zeker zijn we er niet van. Met veel langsrijdende politie en groene bananen houden we het maar bij het maken van een foto. De berg afrijden dan maar en richting het strand. En dat valt een beetje tegen! Wij zijn inmiddels knusse baaitjes gewend met veel rotsen om te snorkelen. We treffen nu een toeristisch vakantieoord tegen een kale berg waar werkelijk niets te beleven is. Na ons broodje hamburger en een goede duik in zee houden we het na een uurtje wel weer voor gezien. We lopen nog een rondje, maar erg inspirerend is het hier niet. Via de toeristische route rijden we terug naar 'de grote weg'. En die toeristische route is steil en de moeite waard. We worden getrakteerd op mooie uitzichten tot we driekwartier later bij de Lidl hier in de buurt het parkeerterrein op rijden. We slaan groots in voor de komende dagen en kopen voor het avondeten kip en groente wat we eten met rijst. Lekker om na een dag rijden niets meer te hoeven. Een wijntje, onze nieuwe favoriete serie Taboo en we hebben een prima zaterdagavond. We hebben nog geen plan voor morgen. Jullie merken het wel weer! Xx

• 29 Juli 2017 - 23:31

Karin:

Ik krijg het al warm als ik dit allemaal lees. Wat goed,dat jullie zoveel ondernemen. Kan lezen dat jullie echt genieten. Blijf dat vooral doen. Lieve groetjes.

• 30 Juli 2017 - 10:54

Eric:

Opnieuw een leuk geschreven verslag om te lezen. Lekeer vakantie houden in een warm land op een klein eiland. Nog veel dagen voor de boeg. Geniet ervan.

• 30 Juli 2017 - 14:53

Susan En Leo:

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Het doet ons denken aan Tenerife.

• 30 Juli 2017 - 22:25

Alewien:

Van de foto heb ik geleerd waar de Digros de bananen haalt.