met de auto naar Santa Cruz - Reisverslag uit Los Cancajos, Spanje van Anne-Fleur Filemon - WaarBenJij.nu met de auto naar Santa Cruz - Reisverslag uit Los Cancajos, Spanje van Anne-Fleur Filemon - WaarBenJij.nu

met de auto naar Santa Cruz

Door: Anne-Fleur

Blijf op de hoogte en volg Anne-Fleur

24 Juli 2017 | Spanje, Los Cancajos

Daar zijn we weer! Eerst maar eens een leuk weetje om de dag mee te beginnen. Het is vandaag een jaar geleden dat wij voor het eerst zoenden bij Bastiaan in de tuin. Een jaar geleden alweer … ☺

Het is nu 22.15 uur en we zijn net terug uit de hoofdstad Santa Cruz. Tijd dus om wat hoogtepunten van vandaag aan ‘het papier toe te vertrouwen’.
Gewoon maar in chronologische volgorde weer. We hadden verwacht dat we vroeg gewekt zouden worden door een zonsopgang hier in het oosten van het eiland. Niets is minder waar. Het is hier lekker lang donker en bovendien verduisteren onze gordijnen in het appartement ook prima. Als we om 09.15 uur naar buiten kijken is het bewolkt. Dat schijnt normaal te zijn hier op het eiland. ’s Ochtends bewolkt en dan breekt rond de middag de zon door. Voor ons geen probleem dat het niet 24 uur per dag ontzettend warm is. Ideaal wel om te beginnen met een ontbijtje met vers brood en yoghurt. Na het ontbijt lopen we naar de receptie om te wachten tot het verhuurbedrijf onze huurauto komt afleveren. We hebben een goede upgrade gehad. We hebben nu een Opel Astra, een vijfdeurs met navigatie. Bastiaan is een tevreden man. Of de auto grijs of lichtblauw is laten we even in het midden. Het liefst willen we meteen in de auto stappen en op verkenning gaat, maar we kiezen er toch voor om naar de welkomsbijeenkomst van TUI te gaan. Lekker burgerlijk, maar wel een hoop leuke tips gekregen. Als twee echte nerdies hebben we aantekeningen zitten maken. We realiseren ons we dit eiland niet gaan uitspelen. Te veel te doen en hoewel de afstanden relatief kort zijn, is het toch ver rijden allemaal omdat er nogal wat hoogteverschil is. Het eiland is maar 50 bij 25 km, maar in het midden van het eiland is het 2400m hoog. We gaan dus keuzes maken welke plekken we wel en niet gaan bezoeken.

Na de bijeenkomst kiezen we er voor om eerst even te ontspannen aan het strand. De lange dag van gister merken we vandaag. Dus bepakt en bezakt wandelen we naar het strand. Opnieuw een rode vlag op het strand direct voor het appartement en op het strandje waar we gister waren wappert de gele vlag weer. De golven lijken wat minder groot dan gister, maar de stroming is sterk. Op de rotsen treffen we enorm grote krabben aan in prachtige kleuren. We halen wat krapriolen uit om ze op de foto te krijgen. Als we terug op onze weggewaaide handdoeken liggen, besluiten we dat het geen lange stranddag wordt. De zon breekt niet echt door en de wind is weer flink aanwezig. We gaan dus na twee uurtjes terug naar het appartement. Rusten wat, douchen, trekken een leuke outfit aan en stappen in de auto richting de hoofdstad Santa Cruz.

Santa Cruz is een havenstad die vooral hoogtij vierde toen vanaf hier handelsschepen naar Amerika vertrokken met onder meer tarwe, kaas, wijn en hout. Nu zien we vooral de veerpont naar Tenerife regelmatig varen. Het centrum bestaat uit gezellige straatjes en pleintjes. In de Calle O’daly wandelen we langs prachtig gekleurde herenhuizen en langs de boulevard zien we panden met mooie balkonnetjes. We zijn ook blij verrast door de Plaza de Espana waar we even de kerk binnen wandelen. Bastiaan heeft ook zijn nieuwe huis gevonden hier, namelijk het Palacio de Salazar. Een zeventiende-eeuws paleis met houten balkons en plafonds. Er zijn ook veel winkeltjes hier in de stad, maar veel zijn er dicht. Na de siesta gaat niet alles hier meer open. Gelukkig hebben we voldoende tijd om nog eens terug te komen en bijvoorbeeld ook te slenteren over de martkt. Voor vanavond kiezen we een restaurantje op een pleintje. Met biefstuk, (zwarte) pasta met zalm, een salade en een flink ijsje sluiten we de avond gezellig af.

Veel liefs van ons!

• 25 Juli 2017 - 12:32

Alewien:

Goedemorgen Bastiaan en Anne-Fleur
    Met de mooie auto zullen jullie veel op pad zijn
    La Cruz is toch de hoofdplaats ?
    Is het toeristenseizoen nog niet aangebroken dat de winkeltjes dicht gaan?
    wel markt nog een keer daar ?
    Veel plezier vandaag

• 25 Juli 2017 - 23:19

Anne-Fleur Filemon:

haha er is hier nog heel weinig toerisme! xx