Tel Aviv 2 - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Anne-Fleur Filemon - WaarBenJij.nu Tel Aviv 2 - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Anne-Fleur Filemon - WaarBenJij.nu

Tel Aviv 2

Blijf op de hoogte en volg Anne-Fleur

04 Augustus 2015 | Israel, Tel Aviv

Dinsdag 4 augustus 2015

Shalom!

Wekker om 07.00 uur. Ben je gek geworden? Nee! Gezellig koffie drinken met Daan staat er op het programma! We crossen op de elektrische fiets richting de haven om daar een uurtje bij te kletsen. Echt luxe dat Daan pas om 10.00 uur hoeft te werken. Het is voor hem ook wel gek dat ik er ben, want alleen zijn ouders zijn hier het afgelopen jaar geweest.

Ik had onder andere de haven voor vandaag op het programma staan dus had beter mijn Converse aan kunnen doen en lonely planet kunnen meenemen. Na de koffie dus even terug naar het hotel. Wel handig want heb meteen met de twee stellen (Hans&Miranda en Andre&Marit) afgesproken om vanavond te gaan eten en naar het strand te gaan.

Ik slenter vanaf mijn hotel door kleine straatjes, langs een mooi stadspark (Meir Garden), een begraafplaats en ben blij dat ik een beetje kan kaart lezen. Ayelet ik heb geen idee of je dit leest, maar beter boek je alvast een ticket want dan kan jij het kaartlezen gewoon weer doen!

Uiteindelijk kwam ik op Dizengoff street (eerste burgemeester van Tel Aviv) waar een enorm winkelcentrum zit. Ik heb even binnengekeken. Enorm veel mooie winkels met hippe kleding. Heb toch maar geen nieuw Nike sportbroekje gekocht haha. Daarna naar Dizengoff Square met de enorme fontein die jullie eergister al in het donker zagen.

Best een lange wandeling naar Rabin Square (eerste minister van Israel) met daar het (sorry) lelijke stadhuis. ’s Ochtends zag ik het oude stadhuis (Beit Ha’ir) en dat was toch veel mooier.
Bij het plein begint Chen Boulevard dat via het Helena Rubinstein Paviljoen (cultureel centrum) en het Mann Auditorium (concertzaal van het Philharmonisch Orkest) overgaat in de Rothschild boulevard met vele palmbomen en de Bauhaus-style die zo kenmerkend is voor de ‘witte stad’.

Op de Carmel Market (in de Jemenitische wijk) kocht ik weer lekkere dingen voor de lunch en daarna vertrek ik met de twee stellen richting het strand. Even een paar uurtjes nog relaxen. Om 19.00 uur vertrekken we naar Neve Tzedek om te eten bij Suzanna. Kipspies van de gril. Lekker! Daarna nog even een stop bij een tentje voor Italiaans ijs, maar ik heb even overgeslagen. Op de terugweg bij toeval nog even langs de grootste synagoge van de stad gezien

Morgenochtend vroeg gaan we naar Yafo (het bijbelse Joppa). Ik vind dat echt wel jammer. Stond niet in de reisbeschrijving en ik ben er dus al geweest. De anderen vinden het ook jammer want op deze manier blijft er veel minder tijd over in Haifo. Is een belangrijke plaats in het testament en de stellen hebben een christelijke achtergrond. We komen aan het einde van de middag pas aan in het klooster en we eten daar ook. Ik ben benieuwd.

Heb ik in Tel Aviv dingen van deze waanzinnige stad niet gezien die ik wel had willen zien? Ja, ik had graag het oude treinstation (Hatachana) willen zien, maar ben daar dom genoeg voorbij gelopen en ik had wel naar het Diaspora museum gewild. Dat ligt echter een beetje uit de richting. Bovenal hartstikke veel gezien en gedaan en kom in ieder geval terug over 10 dagen.

Yom tov!

  • 04 Augustus 2015 - 22:42

    Josine:

    Mooie verhalen weer Fleur! Slaap lekker!

  • 04 Augustus 2015 - 22:43

    Alewien:

    Leuk verslag An
    Wat heb je lang en veel gelopen.
    Dan zie je het meest.
    Je komt toch terug in dit hotel?
    Kan je dan nog naar het station, dat wilde je nog doen toch?
    Morgen naar Haifa?
    En slapen op heilige grond?

    Dag hoor, ga maar lekker slapen Het is al laat!
    Lieve groet
    Kus
    Alewien

  • 04 Augustus 2015 - 22:46

    Marieke:

    Haai liefste Anne

    Wat een prachtig verslag weer
    Ik zie je helemaal lopen en ben jaloers op je zelfstandigheid en ondernemende instelling
    Geweldig
    Hoeveel kilometer heb je gelopen?
    Doe je alles lopend?Niets met OV?
    Zie je veel militairen op straat en voel je je altijd veilig genoeg?

    Morgen begint je mooie rondreis en ga je ook weer bijzondere dingen zien en ervaren
    Slaap maar lekker en voor nu veel dikke kussen

  • 05 Augustus 2015 - 01:23

    Ayelet:

    Oké, oké, ik boek al een ticket :) geniet ervan fleurtje!

  • 05 Augustus 2015 - 08:20

    Deen:

    Leuk verhaal weer Fleur! Blijf lekker genieten daar :) x

  • 05 Augustus 2015 - 10:22

    Femke:

    Ha meis,

    Super leuk om je verhalen te lezen!! Klinkt allemaal errug goed!

    Lekker blijven genieten meis!!

    Dikke knuffel!

  • 07 Augustus 2015 - 21:52

    Anne-Fleur Filemon:

    In Tel Aviv geen militairen in functie gezien. We hebben een bus die ons naar de steden brengt. In Haifa (40 NIS) en Akko (14NIS) een taxi genomen met z'n vieren en verder alles lopend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-Fleur

Actief sinds 16 Juli 2015
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 18806

Voorgaande reizen:

23 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

La Palma

01 Augustus 2015 - 14 Augustus 2015

14 dagen Israel

Landen bezocht: