Tel Aviv - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Anne-Fleur Filemon - WaarBenJij.nu Tel Aviv - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Anne-Fleur Filemon - WaarBenJij.nu

Tel Aviv

Blijf op de hoogte en volg Anne-Fleur

03 Augustus 2015 | Israel, Tel Aviv

Maandag 3 augustus

Het is warm in Tel Aviv. Als ik om 10.00 uur het hotel uit loop geeft de thermometer op het strand al 33 graden aan.

Ik heb een route uitgezocht om het zuidelijke gedeelte van Tel Aviv te gaan bekijken. Ik loop via de boulevard, het Charles Clore Park en de Hassan Bek moskee naar Neve Tzedek (betekenis: oasis of justice). Dit is het oudste en voornamelijk Joodse gedeelte van de stad. Vanaf de grote weg waar ik loop lijkt het niet echt een aantrekkelijke wijk. In alle boekjes staat echter dat ik er geweest moet zijn dus daar hou ik me maar aan vast. Voordat ik het vind, loop ik eerst kort over de Rothschild Boulevard waar de Independence Hall gevestigd is.

Op deze plek werd in mei 1948 de onafhankelijkheidsverklaring voorgelezen door David Ben-Gurion en daarmee de oprichting van de staat Israël.

Ik slenter echter liever een beetje rond dan dat ik musea bekijk dus gelukkig vind ik uiteindelijk de kleine, Europees ogende, straatjes met gezellige cafeetjes en kleine winkeltjes van Neve Tzedek. Ik kom langs het prachtige Suzanne Dellal centrum wat nu vooral gebruikt wordt als artistiek centrum.

Na een verfrissend drankje in een gezellig cafeetje loop ik richting Carmel Market. Hier zoek ik mijn lunch tussen honderden kraampjes met o.a. fruit, noten, kruiden en zoetigheden.

Als ik terugkom in het hotel krijg ik een cadeautje van de receptie. Ik mag in de kamer tegenover die van mij trekken en nu heb ik dus een mega groot balkon met zeezicht, een ligbed en typ ik dit verslag dus lekker buiten. Veel te warm wel overigens. Binnen heb ik gewoon airco.

Snel naar het strand om een boek te lezen en wat af te koelen in zee. Hoewel de zee is dus ook echt warm! Super tof om te zien hoe fanatiek hier matkot gespeeld wordt. Je kent het wel overslaan met een houten geval en een klein balletje. Ook wordt er veel met frisbees gegooid, hard gelopen en op de fitnessapparaten gesport. Op Ibiza waren veel fitte mensen, maar hier nog veel meer! Ik ben nog steeds echt blij dat ik mijn sportkleding heb thuisgelaten. Mijn stappenteller geeft voor vandaag 19.000 stappen aan (ongeveer 13 km).

Op tijd terug in het hotel om mijn groep te ontmoeten. Bij Carmel Market zijn we vrijwel meteen een hapje gaan eten. Na de visjes van de afgelopen dagen koos ik nu voor salade tabouleh (couscous) met o.a. tomaat, komkommer en groene kruiden. Daarna een biertje gedronken op het strand. Prima avond dus.

De groep bestaat uit 2 jonge stellen (onder de 30), 3 alleenreizende vrouwen (boven de 45), 2 alleenreizende mannen (boven de 45), de reisbegeleidster en ik. Mijn eerste indruk is dat de stellen naar elkaar toe trekken en de 3 alleenreizende vrouwen ook dus moet maar even kijken waar ik kan aanhaken. Kan ook zijn dat het ok is om elke keer ergens anders aan te haken.

Morgen hebben we een vrij te besteden dag. Ik ga het noorden van Tel Aviv bekijken en ’s middags naar het strand. Ik wil echt van het strand genieten terwijl ik hier ben!

Liefs, Anne-Fleur

  • 03 Augustus 2015 - 22:34

    Karin :

    Hey Anne wat kun je ons goed meenemen in je belevingen. De stad gaat op deze manier echt leven voor ons. Fijn dat je zo'n mooie kamer hebt gekregen. Jij als buitenmens zou nog het liefst buiten slapen.
    Geniet van het strand en heel veel mooi reisgenot.
    Liefs Karin en Jan

  • 05 Augustus 2015 - 08:30

    Chrissy:

    Hey Fleur,

    Wat leuk om al je verslagen door te lezen !!
    Het klinkt echt heeeerlijk allemaal. Cultuur snuiven en genieten van het strand! Top :)

    Dikke kusdd

  • 07 Augustus 2015 - 21:49

    Anne-Fleur Filemon:

    Buiten slapen? Nee bedankt het is hier veel te warm buiten. ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-Fleur

Actief sinds 16 Juli 2015
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 18791

Voorgaande reizen:

23 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

La Palma

01 Augustus 2015 - 14 Augustus 2015

14 dagen Israel

Landen bezocht: