Leiden – Amsterdam – München – Tel Aviv - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Anne-Fleur Filemon - WaarBenJij.nu Leiden – Amsterdam – München – Tel Aviv - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Anne-Fleur Filemon - WaarBenJij.nu

Leiden – Amsterdam – München – Tel Aviv

Blijf op de hoogte en volg Anne-Fleur

01 Augustus 2015 | Israel, Tel Aviv

Lieve allemaal,
Dank voor al jullie lieve berichtjes! Ik ben onderweg! Ik vlieg ergens boven Hongarije (afstand tot Tel Aviv 2181 km, snelheid: 922 km/h, hoogte: 9495 m, temperatuur: -40 graden) terwijl ik dit typ en heb er voor mijn gevoel echt al een dag op zitten (het is nu 12.25 NL tijd).

Ik ben toch echt geen ochtendmens en het was gewoon donker buiten toen om 05.15 uur de wekker ging vanmorgen. Met de trein van 06.27 uur gezellig met papa en mama richting Schiphol. Gisteravond nog gezellig gegeten in Leiderdorp en redelijk op tijd weer naar huis. Dat was maar goed ook, want bij het wegen van mijn koffer bleek hij te zwaar. WAT? Bij de bagage drop off kwam alles uiteindelijk goed: 19.4 kilo.

Na de koffie om iets voor 08.00 uur door de body scan. Dag papa en mama tot over 2 weken! Even mijn grenzen verleggen; voor het eerst alleen vliegen, voor het eerst twee weken van huis en voor het eerst buiten Europa. Ik kijk er naar uit, maar natuurlijk is het wel spannend!

Voordat ik Europa uit vlieg eerst een korte vlucht naar München. Lekker een Lufthansa croissantje onderweg en vijf kwartier om over te stappen op mijn vlucht van 3 uur en 45 minuten naar Tel Aviv. Eerst weer paspoortcontrole op München en controle van mijn rugtas.

Na aankomst op Tel Aviv door de paspoortcontrole. Zo lief dat daarna Daan en Nissim op mij stonden te wachten. 5000 km bij elkaar vandaan maar omdat we elkaar nog regelmatig spreken en appen is het net alsof ik Daan gister nog zag.

Even snel inchecken bij het hotel (aan het strand) en daarna naar Yafo. Mijn eerste prachtige uitzicht over de stranden van Tel Aviv! Daarna Arabisch gegeten bij het favoriete restaurant van Daan. Heel gezellig om ook samen met Nissim te eten. Het is zijn laatste vakantiedag hier. Limonade (water met o.a. munt) ], brood met o.a. humus, aubergine, guacamole, bietjes, tomatentapenade en een zeebrasem (met schubben want anders niet kosher).

Ik ga nu even voelen hoe het water van de Middellandse Zee aanvoelt en dan slapen. Ik ben wel moe. Komt toch ook binnen dat ik nu in het land ben waaraan Daan zijn hart verloor en ik daarom hem.

Ik vind het nu al lastig om zowel met m’n telefoon als met m’n camera foto’s te maken. Haha gedoe. De foto’s die ik nu toevoeg komen in ieder geval van m’n telefoon.

Veel liefs!

  • 01 Augustus 2015 - 20:15

    Karin Filemon:

    Je uitzicht is verbluffend en fijn dat Daan je aan het opwachten was. Nu kan het grote genieten beginnen. X

  • 01 Augustus 2015 - 20:22

    Marieke:

    Haai liefste Anne

    Ben erg blij dat je goed gearriveerd bent en gezellig bent opgehaald
    Ik hoop dat je heerlijk geniet en niet teveel last hebt van de emoties die ongetwijfeld opborrelen.Laat het niet teveel binnenkomen en maak er voor jezelf een onvergetelijke reis van .
    Je hebt je mooi voorbereid op een mooie rondreis met de indrukwekkende geschiedenis van dit byzondere land
    Laat dat vooral overheersen
    Geniet en laat het land en zijn bewoners lekker bij je binnenkomen en ben reuze benieuwd naar je foto's

    Hele dikke kussen voor jou en lieve groeten voor Daan
    Slaap maar lekker

  • 01 Augustus 2015 - 20:45

    Anneleen:

    Aggossie.... Dat bijna laatste zinnetje raakt me zeg.... Ik hoop dat al het moois overheerst en dat je lekker kan genieten en ontspannen!
    Xxx

  • 01 Augustus 2015 - 21:19

    Eric:

    Een prachtige locatie om te beginnen aan een fantastische vakantie in een land vol historie en doorspekt van religie. Een uitzicht vol vakantieprikkels. Na een lange dag van reizen begint nu jouw zoektocht naar de ware uitstraling van een land dat tot nu toe tot jou kwam vanuit de literatuur. Geniet lieve Anne-Fleur en ik hoop dat je maandag een leuk gezelschap treft.
    Rust vanavond lekker uit.
    Xxx

  • 01 Augustus 2015 - 21:42

    Alewien:

    Ha lieverd,

    Wat een goed idee van je om ons de gelegenheid te geven je te volgen op je verre reis. Je zegt wel steeds in afstand is het niet ver, 5 uur vliegen ongeveer, maar het voelt alsof je aan de andere kant van de wereld zit....
    Vanmorgen was het inderdaad vroeg, maar je hebt wel daardoor een lange dag kunnen hebben waarin je al aardig wat hebt gedaan.
    Reken maar dat je hoofd vol raakt met alle indrukken die je gaat opdoen de komende twee weken. We houden contact dat vind ik heel fijn ( ha, ha dat weet je ook wel).
    Lieve groet daar ! Slaap lekker en droom mooie dromen!
    Kus!

  • 05 Augustus 2015 - 08:22

    Chrissy:

    Hey Lieve Fleur,

    Fijn om te lezen dat je vlucht goed verlopen is en jij veilig geland bent
    Ik hoop dat je flink gaat genieten want dat verdien je!!

    Dikke vette kusss

  • 07 Augustus 2015 - 21:46

    Anne-Fleur Filemon:

    Lijkt alweer zolang geleden! Dank voor jullie lieve reacties! Kus uit Tiberias!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-Fleur

Actief sinds 16 Juli 2015
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 18805

Voorgaande reizen:

23 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

La Palma

01 Augustus 2015 - 14 Augustus 2015

14 dagen Israel

Landen bezocht: